Så langt så godt

Kl. 4 mandag morgen begyndte Hero, Beat, Biscuit og jeg rejsen mod England…  Vi startede dog i det små, med at køre til Lille Skensved, hvor Helle havde kaffen klar :-). Vi fik pakket de sidste ting over i hendes bil og så begyndte eventyret for alvor.

Turen til Hock Of Holland gik uden de store udfordringer eller vanskeligheder. Det tog 10 timer med 2 små pauser og 1 større undervejs.

En sheltie i fængsel!Aiiii - det er altså bare Biscuit i hans bur i bilen ;-)

En sheltie i fængsel!
Aiiii – det er altså bare Biscuit i hans bur i bilen 😉

Da vi ankom til Hock Of Holland gik tog vi hundene ned på en skøn strand, hvor de fik en god løbetur. De elskede det! Hero var ved at blive spist af en malinois, men det opdagede han ikke, for han havde travlt med at holde øje med Beat. Og Biscuit, der eeeeeeelsker børn, benyttede et uopmærksomt øjeblik hos mig, til at løbe hen og hilse på en lokal familie, der hyggede sig på stranden. De tog hans overvældende begejstring pænt :-D. Men alt i alt en rigtig god tur for 2 og 4 benede.

Biscuit, Beat og Hero

Smukke Hero

Beat og Hero

Der løbes igennem!

Hero

Vi kørte ned i byen (Hock Of Holland) og købte ind til aftensmad på færgen, tilbage til stranden og spise med udsigt over havet, derefter læste jeg skolebøger og Helle læste ugeblad i en times tid, endnu en gåtur med hundene og så kørte vi om bord på færgen.

Stenaline mod Harwich - den ta'r vi!

Stenaline mod Harwich – den ta’r vi!

Hundene fik en sidste godbid og så sagde vi godnat til dem nede i bilen, mens vi selv gik op i kahytten. Man må ikke have hundene med op på færgen, men der er et kennel rum, hvor de kan være, hvis man ikke vil have dem i bilen. I kennel rummet er der gode store bure og der er web cam, så man kan holde øje med dem fra fjernsynet i kabinen. Vi valgte imidlertid, at lade dem være i bilen, fordi det er vante omgivelser og de er trygge der.

Overfarten fra Hock Of Holland til Harwich tager ca. 10 timer. Man kører om bord, spiser aftensmad, går i seng og sover, står op og spiser morgenmad og så er man fremme. Modsat Esbjerg – Harwich ruten, så er der ikke tid til meget hygge eller underholdning undervejs, men det er fin nok. Vi fik dog tid til at åbne alle de held og lykke kort og gaver, som jeg havde fået med fra Danmark og det var rigtig hyggeligt.

Held og lykke noder...

Held og lykke noder…

Kort

Og Heros helt eget Crufts tæppe.

Der var også en lille gave til Helle :)

Der var også en lille gave til Helle 🙂

Tirsdag morgen kl. 6.30 var vi i Harwich. Hundene blev luftet og så startede den knap 4 timer lange køretur til Linton, hvor Heros opdrætter Bob bor. Vi stoppede to gange undervejs og luftede hunde. En gang på en store resteplads og en gang i en park, hvor hundene kunne løbe løs og rigtig strække ud.

En god løbetur i en park i Linton

Da vi kom frem til Bob, blev vi mødt at en mand med en sort/hvid Border Collie, der var ude og gå tur. Det viste sig at være Chris’ mand Bob, der var ude og gå med deres nye hund Mito. Chris lærte jeg at kende for mange år siden, da Robbie kom ind i mit liv. Hun ejede Robbies datter Meg, der var kuldsøster til SHCH Tally (Littlethorn Continental), SHCH Xsara (Littlethorn Xsara) og den lyn-hurtige flyball stjerne Darwin (Littlethorn Uno). Meg lever desværre ikke mere, så nu har Chris og Bob fået Heros kuldbror Mito. Jeg havde ikke mødt Chris før, men han var en rigtig rar mand og det var tydeligt, at Mito forgudede ham.

Bob og Mito

Bob havde besøg af Chris, Bob og Mito fordi Mito skulle parre en tæve fra Østrig, så det var et internationalt selskab med østrigere, danskere og englændere og snakken gik livligt. Vi køret til en lokal pub og fik frokost og da vi kom tilbage, var der flere gæster. Et par damer, der var interesserede i en hvalp fra Mitos kuld og som derfor gerne ville møde både mor og far.

Frokost på den lokale pub

Vi havde en rigtig hyggelig dag sammen med Bob, Alison og deres venner. Vi hilste på hundene, legede med hvalpe, drak store mængder kaffe og diskuterede border collie spørgsmål i alle afskygninger.

Mito

Mitos date <3

Mitos date ❤

Heros mor Jazz

Sidst på eftermiddagen tog Helle og jeg afsked og kørte til Coventry, hvor vores hotel ligger. Hold da op en køretur. Motorvejsfletninger, voldsom trafik, tusmørke i et kaos. Det var ikke nogen rar oplevelse! Jeg håber de kommende ture til NEC bliver lettere.

Helle var meget stolt af at hendes seng var rydelig og min var kaos! Men Helle havde jo heller ikke udstyr med til 3 hunde og en Crufts performance!

Flere kort og gaver - denne er fra Vicky, Løven og Prinsessen.

Flere kort og gaver – denne er fra Vicky, Løven og Prinsessen.

Vores hotelværelse er fint pyntet op, så vi kan komme i den rette stemning. Flagene på billedrammen er en gave fra Vicky, Zimba og Zoya.

Vores hotelværelse er fint pyntet op, så vi kan komme i den rette stemning. Flagene på billedrammen var fra gaven fra Vicky og sheltierne.

Flag på døren!

Hero var ret vild med at vi sad i sengen og spiste aftensmad. Det gjorde det meget nemmere at nå vores mad!

Mums - det ser lækkert ud!

Mums – det ser lækkert ud!

Helle og jeg spiste aftensmad, hundene fik mad, vi gik en tur – men ikke særlig langt, for der var mørkt og der lå glasskår alle vegne på den sti vi havde fundet og så var det ellers computer hygge tid og snart også senge tid.

Beat hunden

Dette indlæg blev udgivet i Beat, Biscuit, England, Hero, Konkurrence. Bogmærk permalinket.