Regnvejrstræning

Mmmmm i mit næste liv vil jeg have små skødehunde, der ikke gider gå ud i regnvejr, for så har jeg en undskyldning for ikke at træne udenfor i flere timer, når vejret er sådan som i dag… Men det må blive i mit næste liv, for de hunde, som jeg har nu er fløjtende lige glade med lidt regn og så er det jo kun fordi jeg er sippet, hvis vi skulle blive inde og det kan jeg jo ikke rigtigt have siddende på mig…

Erm… vil nogen nok sige nu… Biscuit kunne jo ikke lide regn da han var yngre og han er stadig ikke pjattet med det… Næh, det er jo egentlig rigtig nok, men konkurrencer og opvisninger bliver også afholdt udenfor i regnvejre, så han er nødt til at vænne sig til det og det gør han jo ikke, hvis aldrig vi træner i regnvejr…

Suk – måske må jeg bare erkende, at træning er i alt slags vejr lige meget hvilke hunde jeg har.

Helle og Jazz

Helle og Jazz

Såh Helle og jeg mødtes i formiddags for at træne hunde. 

Biscuit kæmper for at komme i form igen efter sin lange træningspause. Næsten 1½ måned uden motion og med trøste-godbidder kan ses på side-benene, så vi holder noget igen med maden og de fede godbidder i øjeblikket og belønner mere med bold. Jeg kan se, at det har effekt, men han er næsten 9 år gammel og jo ældre en hund er, jo længere tid tager det, at komme i form igen, så ‘rom bliver ikke bygget på en dag’. Men han bliver mere udholdende og giver lidt mere i træningen for hver dag der går. 

Hero har brug for nye udfordringer. Han har lavet ‘Scary Story’ siden jul og nu kan han det. Hvis vi træner det for meget, bliver han fjollet og tager sig ikke rigtigt sammen, så vi er begyndt på hans nye program. Der er rigeligt at tage fat på, så han kommer ihvertfald ikke til at kede sig med det foreløbigt. Det fungerer rigtig godt med to programmer, for når vi går tilbage til ‘Scary Story’ bliver det et glædeligt gensyn, som han er begejstret for at få lov til at lave, i stedet for et irritations moment, fordi han altid laver det samme. 

Hero

Hero

Efter tog vi hundene ned og bade og gik en tur. Vi var allerede gennemblødte, så vi kunne lige så godt blive ude og lade hundene få en rigtig god dag.

Turbo Jazz

Turbo Jazz

Dette indlæg blev udgivet i Beat, Biscuit, Hero, Træning. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

