Biscuit var en stjerne!

Vi har lige startet et nyt projekt op på arbejdet og det har været anstrengende. I de sidste 4 – 6 uger, er jeg kommet hjem fra arbejde og hundetræning/gåture og så er jeg gået ud som et lys ved 9 tiden. Der er helt vildt travlt i øjeblikket og det er enormt krævende – men også enormt spændende.

Weekenderne er også travle i disse dage – med hunde-arrangementer næsten alle fridag. Det er som om, at min krop har fundet ud af, at den må hvile, når chancen er der… Det var svært at komme i gang i morges og selv om jeg var vågen allerede kl. 6.30, så kom jeg ikke op fra sofaen før kl. 10.30 og så havde jeg pludselig travlt, for jeg skulle køre kl. 11.

Vi var klar kl. 11 og vi ankom hos Helle til tiden kl 11.40. Vi pakkede om og puttede mine ting over i hendes bil og så kørte vi sammen mod København og Tivoli. Vi var der i god tid, så vi fandt ret let parkering – dem der ankom senere, havde måttet lede lidt mere efter et sted at holde.

En tur gennem København med en stor vognfuld hundetræningsudstyr og 5 hunde – jo jooo… I kan selv forestille jer, hvordan det så ud.

Og så ankom vi til Tivoli og fik læsset vores ting af vognen, sat bure op og gjort klar. Jette og hendes barnebarn Asta kom også sammen med Addi og Gaia og snart efter stødte Karina og hendes skønne Husky Aqui også til.

Hero fik en lille trænings-session på scenen inden vi skulle i gang. Han er altid udfordret, hvis der er glat underlag, fordi han bevæger sig så hurtigt og hektisk. Alle muligheder for at træne på svære og glatte overflader er gode for ham og i dag gik det rigtig godt. Det tog ham 5 minutter at tilpasse sine bevægelser til underlaget og derefter håndterede han det flot.

1

Kl. 14 startede raceparaden rundt i Tivoli og kl. 14.25 skulle Biscuit og jeg åbne showet på scenen med vores Wonderful Copenhagen freestyle program. Mens vi gjorde klar til opvisningen, gik det op for mig, at min harmonika lå i bilen! Det viste sig senere, at den lå i Lille Skensved, men pointen var, at der var 10 minutter til vores optræden og jeg manglede en rekvisit! 10 minutter til at planlægge hvordan jeg kunne lave programmet uden harmonikaen!

Biscuit var en stjerne. Han blev noget forvirret i starten, fordi jeg måtte vride mig for at signalere til DJen, så åbningstricket måtte vi opgive og lave det om til en ‘beg’ i stedet, men bortset fra det, så satte han ikke en pote forkert. Han var så fin og gjorde det så flot. Dygtig lille mand – jeg er vildt stolt af ham.

2

30 minutters ventetid, mens der foregik nogen andre ting på scenen. Min far var kommet for at være sammen med os, men han var ikke sådan at finde. Det lykkedes heldigvis og så kunne vi alle sammen hygge os bag scenen mens vi ventede.

5

Næste gang Biscuit og jeg skulle på scenen, var det sammen med Helle og border collien Jazz, Jette og gravhunden Addi og Karina og huskyen Aqui. Jeg fik headset på, så jeg kunne fortælle om de trick vi træner og hvordan vi træner dem og så demonstrerede Addi, Jazz, Aqui og Biscuit de mange mulige variationer af hvert trick. F.eks. viste vi en ‘gi pote’ øvelse. Jette og Addi viste en ganske almindelig giv pote, så viste Aqui hvordan man kan gøre det, hvis hunden ikke skal røre handlerens hånd og til sidst viste Jazz, at hun kan give pote med et bagben. På den måde gennem gik vi en række tricks i forskellige variationer og sværhedsgrader. Det var super sjovt og publikum var helt med og klappede, når et trick udviklede sig på en måde, som de ikke havde forudset.

3

Endnu engang var Biscuit bare så sej. Han stod og var fuldt fokuseret på mig, mens jeg talte og forklarede. Når jeg havde brug for, at han demonstrerede et trick, så var han klar og når jeg bevægede mig rundt på scenen, så fulgte han med. Hold da op, hvor har han bare været super god idag!

Addi lukkede og slukkede med sit freestyle program til Dolly Partons ‘9 to 5’.

4

Det har været en våd og regnfuld dag, men trods det, så var der mange mennesker i Tivoli og mange holdt ud og blev stående for at se hele hundeshowet på scenen.

En super hyggelig dag sammen med mine venner og min far. Tak for i dag alle sammen.

Dette indlæg blev udgivet i Biscuit, Hero, Opvisning. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

