BCK konkurrence i Sorø

Ingen tvivl om, at det er Hero og hans nye program, der har haft fokus her i vinter. Crufts nærmer sig og vi har virkelig gjort alt hvad der stod i vores magt for, at kunne vise et godt program, når vi står i den store grønne ring d. 7 marts. Det er en ære og et privilegium at få lov til at være der og det er ikke noget, vi har taget let på.

Men men men det er gået noget ud over Biscuits træning. Vi har haft ideer og arbejdet på tricks og nye kombinationer, men den endelige koreografi lå først fast for et par uger siden og den er stadig under udvikling.

Asta Foto

Asta Foto

BCKs aftenkonkurrence i går, skulle derfor være pejlemærke for hvad der virker og hvad der ikke virker. Biscuit gennemførte sit program i Freestyle kl. 3 og jeg er positivt overrasket. Der var rigtig meget, der virkede :-). Jeg var vildt glad, efter vores optræden. Biscuit var en lille stjerne! De ting, som vi har arbejdet på og som har været svære, gjorde han faktisk rigtig flot.

Han apporterede og holdt apporten i munden mens han bukkede! Woooohooooo, hvor sej er han lige!

Og de fleste andre sekvenser fungerede også. Og nu ved jeg hvor vores træningsindsats de næste uger skal ligge. En hel del af de handler om sikkerhed. Jeg skal kunne programmet bedre, så ikke jeg stopper op midt i ringen og spekulerer på hvad jeg mon skal næst 😉 og Biscuit skal bare generelt blive mere sikker, så jeg kan tage lidt fokus fra ham og koncentrere mig mere om min egen performance.

Biscuit blev nr. 4 med et bestået program. Jeg er mega glad for den start på sæsonen. Hans musik er iøvrigt Leonard Cohens Dance Me to The End of Love.

1

Hero stillede op i den uofficielle klasse, så jeg kunne have godbidder med i ringen og belønne undervejs. Der var flere grunde til dette valg. For det første har den sidste måned været præget at små-skader. Ikke noget alvorligt, men småting, der hver især har taget et par dage ud af vores trænings-kalender – en skåret trædepude og et par kiropraktorbesøg, der krævede ro i nogle dage bagefter. Disse uønskede fridage, betyder at vi er lidt bagud i vores træning, i forhold til, hvor jeg egentlig gerne ville være med vores program lige nu.

For et andet, så havde vi ikke brug for at gå ind i en officiel klasse og måske få en god start og derfor blive fristet til at se mellem fingrene med mindre kiks, fordi det egentlig gik godt og vi kunne prøve at få en god placering. I den uofficielle klasse, hvor der ikke var noget på spil, var det bare nemmere at holde fast i, at vores træningsmål var de vigtigste og at Hero skulle have en oplevelse af, at den ro og selvkontrol, som vi har arbejdet med på træningsbanen også er der til konkurrencer.

Og også med Hero, var jeg vildt glad, da jeg forlod ringen. Woooooooohooooooo seje fyr! Det gik rigtig godt med vores debut foran et publikum.

2

Et enkelt kiks i starten af programmet… Han skulle gå frem, stoppe og bakke tilbage mellem mine ben. Han var lidt længe om at gå frem, men det er ok, for jeg ved hvorfor det var et problem. Jeg havde i går morges og igen i opvarmningen lige inden vi gik i ringe, forstærket at blive mellem mine ben, fordi det er noget han gør senere i programmet. Det havde vist fået lidt for høj værdi at blive og så blev det svært at gå frem. Ahhhh det skal vi nok få styr på – det er ikke noget, jeg er bekymret over.

Der var også en bakke midt i programmet, hvor Hero tydeligt blev lidt fjollet og skulle til at stresse op, men det kom er styr på, ved at give en sit kommando og så belønne for den rolige sit. Roen genoprettet.

Bortset fra det, så fungerede programmet præcis som jeg havde ønsket mig. Jeg er meget meget glad og tilfreds.

Heros musik er fra musicalen Oliver! Det er et mix af 4 sange: Boy For Sale, Be Back Soon, Pick a Pocket og I’d Do Anything.

Dette indlæg blev udgivet i Biscuit, Hero, Konkurrence, Træning. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

