Lang rejse, Littlethorn og 1. dag på Crufts

Bodil med hundene på en rasteplads i Tyskland

Afgang fra Sorø kl.5.30.

Ankomst til Rødby ½ time for tidligt, hvilket jo egentlig var meget fint, for så kom vi med færgen ½ time før… Det var bare det, at Bodil og jeg skulle have mødtes med Kimmie på færgen og det gjorde vi jo ikke, når vi næsten allerede var i Tyskland, da hun kørte om bord på færgen. Arh men altså!

Det var nu meget godt, at vi havde 30 mins forspring, for min GPS tog os på en lille sightseeing ad de tyske landeveje, så Kimmie endte med at ankomme til Hock of Holland ca. 45 min før os.

Bortset fra ca. 100 km på de tyske landeveje bag en hønsebil, der kørte 70 km i timen, så gik turen til Holland forbløffende let – trafikken var fin og det var vejret også.

Bodil og jeg kørte direkte til stranden ved Hock van Holland og endelig lykkedes det, at mødes med Kimmie. Hero var begejstret – han forelskede sig øjeblikketligt i Mica, der jo også er en usædvanlig sød tæve 🙂

Vi gik en god tur på stranden og bagefter fandt vi en cafe, hvor maden ikke var fantastisk, men det kunne vi godt bære over med, for hundene måtte komme med ind mens vi spiste. Det var vigtigere for os, at kunne være sammen med hundene end at få serveret gourmet mad.

Endnu en gåtur tilbage til bilerne og så kørte vi ned til færgen, hvor vi checked in og inden længe kunne vi sige godnat til hundene og finde vores kahytter på færgen.

Vi formåede at være sociale og nogenlunde vågne indtil kl. 21. Der gav vi op, sagde god nat og gik i seng. Det er hårdt at rejse 🙂

Vi vågnede til tonerne af ‘Don’t worry, be happy’ – det er den melodi færgen bruger til at vække sine passagerer. Den er lige frisk nok kl. 5.30 om morgenen!

Morgenmad og så kunne vi køre i land. Første stop var som altid ved Morrisons i Harwich, hvor hundene skulle luftes og vi kunne købe lidt ind.

Og derefter kunne vi påbegynde den 300 km lange køretur til Derbyshire. F*****ck et møj-vejr. Heftig regn nærmest non-stop og dertil tæt trafik. Hold da op, det var 300 lange km.

Vi kørte forbi et trafik uheld forårsaget af vand på vejbanen og på TV viste de voldsomme oversvømmelser i området, så der kom åbenbart udsædvanlig meget regn.

Det var skønt at ankomme til kanalen og kunne gå tur med hundene. Det trængte de godt nok til. Mica følte sig efterhånden godt hjemme i flokken. Dejligt!

4 hunde, der nyder at strække benene langs kanalen

Da hundene var luftet, kørte vi videre til Linton, hvor Littlethorn Border Collies holder til. Eftermiddagen gik med hygge hos Bob og Alison – hundesnak og selvfølgelig en masse gætten om hvordan det nært forestående Crufts ville gå.

Littlethorn California

Et af højdepunkterne hos Bob og Alison er naturligvis at hilse på Heros mor Jazz – en af mine favoritter hos Littlethorn. Hun er bare så dejlig.

blip2lille

Heros mor – Littlethorn Jazz

Tiden fløj afsted og før vi fik set os om, var eftermiddagen gået og vi kørte til hotellet for at checke ind.

Hundene nød at komme ud af bilen og komme ind på et hotelværelse. De havde været så dygtige på rejsen og taget det hele i stiv arm. Især Gollum har imponeret. 10 mdr. gammel og absolut ingen problemer med en 36 timers lang rejse. Sej hundehvalp!

På hotellet

Meeeen vi gik ikke i seng lige med det samme… Gollum havdet noget energi, der skulle ud. Hvor er jeg heldig, at have en Biscuit hund, der elsker at lege med hvalpen. De hyggede sig og var lige fjollede.

Biscuit og Gollum – lige fjollede begge to

Hvad skal vi nu finde på????

Og Hero flygtede ind i hvalpegården – han tænkte nok, at det var der, der var mindst risiko for, at Gollum ville forstyrre ham 😀

Hero er gået i hvalpegården

Sengetid!

Op og afsted til Crufts. En god dag – gensyn med gamle venner, hygge med Bodil og Kimmie og en masse shopping! Nye sko, liner og legetøj.

Shoppingtur

Se – jeg har fået en ny apport!

Gollum og Biscuit rå-hyggede!

Gollum på Crufts – meget imponeret over en bronze-skulptur

Dagens højdepunkt var naturligvis den engelske freestyle finale.

Dagens vinder i den britiske freestyle – Lucy Creeks Skiff. Super Paddington koreografi.

2. vinder: Kim med Tylor. Jeg var vild med deres program. Det var så veludført, underholdende og velkoreograferet. Loved it!

3. vinder: Caroline med Sunny – også super underholdende og original koreografi. Fedt program.

Selv om Nicci ikke placerede sig i toppen, så var jeg vild med hendes koreografi. Der var en masse super fede ideer i hendes program. Så godt gået.

Lucy med Indie havde også et fedt program – en af mine favoritter, selv om de ikke fik en topplacering.

Efter freestylen, hentede jeg Hero, der havde slappet af i bilen. Han fik et par timer inde på Crufts, for at træne lidt og vænne sig til støjen og omgivelserne. Han arbejdede fint og tog uroen i stiv arm. Han er jo en rutineret herrer efterhånden.

Sidst på eftermiddagen gik turen tilbage til hotellet, hvor drengene og jeg gik en tur langs kanalen. Dejlig afslutning på en fin dag.

Gollum og Biscuit luftede supporter-udstyret

Vilde kaniner – og mange af dem. Godt, at hundene er vant til marsvin og ikke nødvendigvis ser på gnavere, som noget man skal jage.

Dette indlæg blev udgivet i Biscuit, England, Gollum, Hero, Konkurrence. Bogmærk permalinket.