Working Paws Hallen

dsc_0034

For mange uger siden – den gang jeg stadig troede, at Hero og jeg skulle til Nordisk Mesterskab- besluttede Helle og jeg, at leje Working Paws hallen i 2 timer en fredag eftermiddag, for at få rigtig god indendørs-træning inden vi skulle afsted til Sverige. Siden da, har jeg måttet erkende, at mit knæ ikke får det godt nok til, at vi kan deltage i NM, men trods dette, har jeg glædet mig til vores træning i hallen i dag.

Og Helle og Jazz skal jo stadig til NM, så de havde 1. prioritet, da vi mødtes. De havde god og konstruktiv træning, hvor vi havde fokus på hvordan opvarmningen skal være, for at Jazz arbejder optimalt i ringen. Jazz er så klar til NM. Det ene af de programmer de lavede i dag, sad lige i skabet. Woooohoooo 😀

dsc_0028lille

Mega seje Helle og Jazz

Og så var det Heros tur. Vi troede, at vi skulle bruge vores hal-tid i dag til at fin-pudse ‘The Girl with the Dragon Tattoo’ inden et stort mesterskab. Det fik vi ikke brug for, men til gengæld var det super fedt, at kunne vise Helle alle de ting, som vi har arbejdet med til vores 2017 koreografi. Ohhhh det er så spændende at arbejde med nye øvelser og kombinationer. Jeg glæder mig så meget til, at kunne vise vores nye program frem. Men altså – nu skal vi lige lærer at lave det først 😉

dsc_0034lille

Der er mange nye ting at lære, inden vi er klar med vores 2017 koreografi

Mens jeg trænede med Hero, arrangerede Helle, at vi kunne have hallen i en time mere.  2 timer er bare ikke nok til god træning af 4 hunde.

Derefter var det Helle og Ex-its tur.  Ex-it er, lige som Hero, i fuld gang med at lærer et nyt program… Helle skal bare ikke selv koreografere det – det har DKKs lydighedsudvalg klaret for hende og de har valgt, at kalde det LP2! 😉

dsc_0053lille

Ex-its apport-træning

Lydighed er en svær sport for en HTM’er at springe ud i…. Der er så mange ting man skal lærer… Bla. at flytte et spring fra en side af hallen til en anden, uden at det spredes over hele hal-gulvet. Da det skete 2. gang inden for 5 minutter, måtte jeg virkelig tage mig sammen for kun at fnise helt stille inde i mig selv… Helle så lidt træt og gnaven ud 😀

Endelig var det Gollums tur. Han syntes selv, at han havde ventet meget meget længe og han var ved at eksplodere af energi, da han kom i gang. Vi startede lige med nogle løbe-øvelser inden jeg forventede, at han kunne holde de små sorte fødder nok i ro til at lave præcist heelwork 😀

Gollum er simpelthen så sjov at træne med – han er sådan en fed hund og han har en kæmpe personlighed. Jeg har altid et stort smil om læben, når vi har trænet.

Her er en lille video af nogle de ting, som vi arbejder med til hans nye program (HTM kl. 2 – så han har god tid til at lære det – han er stadig i kl. 1 og har kun 5 Q points)

 

Dette indlæg blev udgivet i Gollum, Hero, Landshold, Træning. Bogmærk permalinket.

4 svar til Working Paws Hallen

  1. Helle Larssen siger:

    Fnise stille!!! Det gjorde du overhovedet ikke!!! Det var højlydt og længe, men jeg ignorerede dig alt jeg kunne 😜
    Tak for fed træning.

  2. Paul Lysholdt siger:

    Det er bestemt ikke noget at grine af … Jeg var ude for præcis det samme 🙂
    Man skal klemme springet sammen, for at det ikke falder fra hinanden, når man flytter det …

  3. Pingback: Sikke en weekend | Hazyland

Skriv et svar

