DKK Kreds 3 konkurrence i Årslev

 

DSC_0265lille

Hero, Gollum og Jazz

Vejrudsigten havde været ret god i dagene op til weekenden, men lørdag morgen da vi ankom til Årslev, var det bidende koldt og blæsende. Brrrrrrrrrrrr

Helle og jeg fik sat teltet op og slået lejr og så var vi klar til DKK Kreds 3s konkurrence i Årslev. Jeg havde tilmeldt Hero til freestyle klasse 3 og Gollum i HTM kl. 2. Biscuit var med som supporter. Og Helle havde tilmeldt Jazz i HTM kl. 3 og Ex-it var med som supporter.

20170520_112924lille

Camp Hazyland / Top Fuel med Kåre på besøg

HTM kl. 2 var dagens første klasse og Gollum havde start nr. 2. Bedømmelserne tog lidt lang tid, så Gollum var varmet godt op, da vi fik i ringen 😉 men hold nu op en fin performance. Onkel Hero sad i bilen og kunne se os optræde. Det tog han ikke pænt – han var meget misundelig over, at det ikke var ham, der var i ringen, så han kom med høje tilråb ‘Ooooooouuuuu’…

Jeg kunne mærke, at det påvirkede Gollum rigtig meget, at han kunne høre Hero hyle, men han var så sej og koncentrerede sig for vildt om ikke at lade det forstyrre sig. Og han formåede faktisk at lukke det ude og han viste super skarpt heelwork. Meget meget flot arbejde. Jeg er så imponeret og stolt over min lille fyr.

Han vandt HTM kl. 2 med rigtig fine points.

DSC_0282lille

Derefter tilbragte jeg et par timer bag dommerbordet. Det blev meget tydeligt, at mange hunde fandt ringen rigtig udfordrende. Måske mange dufte, måske de mange aktiviteter rundt om ringen (LP, rally, skue mv.)??? Jeg ved ikke hvorfor, men rigtig mange hunden var meget distraherende og viste tydeligt, at de fandt det svært. Godt kæmpet af de mange dygtige handlere, der støttede deres hunde godt. Dejligt at se.

Og så nåede vi til Freestyle kl. 3. Hero og jeg havde rigtig god opvarmning og det resulterede i en skøn oplevelse i ringen. Hero var lige der, hvor jeg gerne vil have ham – rolig og kontrolleret. Jeg er så glad. Wooohoooooo – sikke en dag.

Hero vandt freestyle kl. 3 med over 27 points!

DSC_0275lille

Og for at gøre det perfekt, så kom solen også frem og temperaturene blev noget mere behagelige at opholde sig i 😀

Jeg hjalp til med at få regnskabet færdigt og få udfyldt resultatbøger og derefter kunne jeg gå en tur rundt på pladsen – først med Gollum og Ex-it.

20170520_144104lille

Ex-it og Golbert

Vi mødte vores fynske whippet venner og nu ønsker Gollum sig en Whippet – de er mega søde og garanteret sjove at løbe med, siger han ❤

20170520_144445lille

Olivia, Madonna, Gollum, Cuba og Marley

Derefter var det Biscuit, der fik en hyggetur – han fandt sig en cocker ven når nu Gollum lagde beslag på alle whippet vennerne 😀

20170520_145144lille

Biscuit

DSC_0225

Biscuit og Paya

Tak til DKK kreds 3 for et dejlig dag.

Dette indlæg blev udgivet i Gollum, Hero, Konkurrence. Bogmærk permalinket.

Et svar til DKK Kreds 3 konkurrence i Årslev

  1. Pingback: Novak og Marcus’ fest | Hazyland

Skriv et svar

