OEC 2017 – fredag (HTM dag)

DSC_0012lille

Tidligt op og af sted til hallen. Morgentur med hunde inden morgenmaden og på slaget 8 gik bedømmelserne i gang.

DSC_0007lille

Dommerne i aktion

Det er en ære og et privilegum at få lov til at dømme et OEC, men det er også virkelig hårdt. Jeg havde forberedt mig godt med overskuelige dommerskemaer, for at gøre det så let for mig selv som muligt at holde mit niveau hele dagen igennem. Og det føler jeg lykkedes – mine points lå mellem 3,8 og 9,2 så hele skalaen var i brug og jeg er tilfreds med det jeg gjorde og de beslutninger jeg træf. Jeg kan stå inde for mine bedømmelser.

Så en stor oplevelse at være dommer, men også mega hårdt. Det kræver koncentration at dømme og at bevare fokus gennem 4 x 13 hunde er virkelig udmattende. Jeg var helt færdig, da vi kunne aflevere den sidste dommerseddel.

Ingelise har passet mine hunde hele dagen og det er jeg så taknemlig for. Jeg ville ikke kunne have koncentreret mig lige så meget om min dommergerning, hvis ikke jeg havde vidste, at drengene var i gode hænder. Det var simpelthen guld værd!

Også tak til det danske landshold for hygge i pauserne og under aftensmaden.

Det danske landshold har været super seje i dag – man kan kun være stolt over at være dansker i den hal.

DSC_0065lille

Sidsel med Wave

DSC_0097lille

Liv med Mango

DSC_0135lille

Helle med Jazz

DSC_0187lille

Annette med Aero

Team Danmar har 2 hunde i finalen – Wave og Jazz – og 4. vinder for hold (gætter vi på – hold-resultaterne er ikke officielle endnu).

DSC_0213lille

Finale-deltagerne – finalen afgøres på søndag.

En god dag, men nu er jeg klar til en lang lur… God nat 🙂

Lidt stemningsbilleder fra dagen:

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Et svar til OEC 2017 – fredag (HTM dag)

  1. Pingback: Hjemme efter et OEC og tanker fra bag dommerbordet. | Dog Dancing Dagbog

Skriv et svar

