Sidste stævne inden VM

Vækkeuret ringede kl. 4.45. Op og ud på tur med drengene, så de var godt luftede og havde fået det værste krudt ud af benene inden 2 timer i bilen mod Give.

Ankomst lidt over 8. Jeg startede med at slæbe rekvisitter og bure ind, derefter skulle Xmas brænde lidt energi af, så ikke han ville være alt for overgearet i ringen og til sidst en lille luftetur, så jeg kunne være klar til start med Tango i Freestyle kl. 1 kl. 9.30. Morgenen var nøje planlagt.

Jeg var klar til at gå i ringen til tiden, men færdighedsprøverne var forsinkede, så jeg måtte vente 15 minutter. Jeg var meget spændt på hvordan Tango ville tackle at have varmet op og derefter skulle vente. Det havde han ikke prøvet før, men heldigvis kunne han godt håndtere det og da vi kom i ringen arbejdede han super fint og blev nr. 2 i klassen med samme pointtal som vinderen.

Efter Tangos start, var der 5 hunde og en dommervotering til Xmas skulle i ringen i Freestyle kl. 3 og derefter igen 5 hunde til Gollum, så den del var også nøje planlagt….

Belønne Tango og lade ham tisse af, sætte ham i bilen og hente Xmas, lufte ham, lægge spøgelses-makeup og så varme op. Der var kø til toilettet, så min makeup blev virkelig grim, fordi jeg lagde den uden spejl, men pyt…. resten af planen kørte som smurt og Xmas var i et fint stress-niveau da vi gik i ringen. Han lavede et rigtig flot program og jeg er super glad for at have den performance med i baghovedet ind i VM ringen om et par uger.

Endnu et turbo skift – belønne Xmas og lufte ham på vej ud i bilen, hvor han blev byttet ud med Gollum, der blev luftet på vej ind. Kostumeskift og opvarmning med Gollum.

Og så var vi klar til at gå i ringen. Gollums program er ret udfordrende. Jeg har en gummimaske på, der gør det svært at se, svært at høre og som tager lyden, så Gollum ikke kan høre mig. Han kan heller ikke se min mimik, så han får meget lidt hjælp. Siden stævnet i Vipperød har vi arbejdet på en ny strategi – Gollum skal lære at lave programmet uden verbal støtte. Han skal simpelthen bruge min del af koreografien som signal til hans del af koreografien. Det har vi trænet i 14 dage nu og det gjorde en stor forskel i ringen i Give. Det var tydeligt at Gollum var mindre udfordret af ikke at kunne høre mig for den høje musik og masken. Han lavede et rigtig pænt program.

Og sandelig om ikke han vandt klassen! Og fik sit 2. Freestyle certifikat. Stakkels Xmas blev henvist til 2. pladsen af sin storebror. Men Susann valgte Xmas som sin favorit, så han fik lidt oprejsning og er ikke alt for ked af det 😁

Efter Freestyle kl. 3 fik jeg et pusterum hen over frokostpausen. Drengene fik en gåtur og så fik Trine (med Oswald) sat gang i en shoppetur ved at sige, at hvis hunden har gjort det godt, så skal den have en bamse som belønning. Med et VM foran os havde jeg ikke lyst til at udfordre den teori, så de to VM drenge skulle selvfølgelig have bamser!

Gollum fik godt nok ikke en bamse, men en anden legeting, som vi kan bruge i træning – havde han fået en bamse, så havde Xmas bare stjålet den fra ham. Nu kom han bare til at låne den lidt!

Tango fik heller ikke en bamse – han er ikke så god til at beholde fyldet inde i bamser, så han fik en pose guffer i stedet og virkede meget tilfreds med det.

Efter frokost var det tid til Gollums anden tur i ringen – HTM kl. 3 med vores program til Les Miserable. Han lavede en rigtig overbevisende start. Derefter mistede jeg “overblikket” lidt og kom til at placere mig mellem dommerne og hunden. Det var jeg ret træt af, for jeg har arbejdet meget med vores placering i ringen og troede faktisk at jeg havde styr på det nu. Nå – men det må jeg jo sørge for at få inden VM! Bortset fra det var det en fin, skarp performance og jeg er meget tilfreds.

Gollum vandt klassen – weeeee vinder af begge kl. 3’er ved samme konkurrence! Det tror jeg ikke at nogen af mine hunde har formået siden Whispers tid!

Præmieoverrækkelsen var en sand gaveregn! Jeg kom hjem med 20 kilo foder, gavekort til en værdi af over 2000 kr. og en bunke godbidder og snacks. Det er virkelig imponerende. Tusind tak til alle der har været involveret i arbejdet med at samle sponsorpræmier.

En særlig tak til Helle og Jette, der knoklede for at lave en god stævnedag for alle! ❤️

Next stop Ungarn og VM!

Dette indlæg blev udgivet i Gollum, Konkurrence, Tango, Xmas. Bogmærk permalinket.

Skriv en kommentar